iceland2018.reismee.nl

Zuidkust Part I

Vandaag een dag met 100 "mijne bek valt open" momenten, echt niet normaal. Daar kan die Golden Circle niet eens aan tippen. Het begon al na ons ontbijtje, boenk erop.... de Skogafoss waterval. Een paar honderd trappen hijgend de berg op maar dan.... Waaw! De foto's spreken voor zich, denken we... en by the way : we hebben zo'n ongelofelijk zalig prachtig weer, ook niet normaal! Ik heb mijn thermisch lijfke van de Decathlon al moeten omruilen voor een ordinair T-shirt! Hemelsblauwe lucht en heerlijk zonneke, ook al valt er dan ineens wat regen of hagel uit de lucht.... het is waar wat ze zeggen: In IJsland heb je soms 4 seizoenen op 10 minuten! Next stop was Dyrhaley, het zuidelijkste puntje van IJsland. we hebben genoten van een heerlijk zeebriesje en fantastische uitzichten. Alsof dat al niet mooi genoeg was stonden we even later op het zwarte strand van Reynisfjara met zijn immense basaltkolommen. Alweer zo'n pareltje dat je alleen maar in IJsland tegenkomt. Op weg naar de volgende waaw reden we ineens in een hallucinant mega donker wolkendek. Zelfs Willy was even van zijn melk! Maar uiteraard scheen na enkele minuten weer de zon! We hebben trouwens nog nooit eerder een pipi stop gedaan in zo'n prachtige omgeving! Onderweg naar de volgende stop werden we nog efkens rond de oren gekletst met een lava / mosachtig maanlandschap: Skaftareldahraun. Ahum. De laatste wandeling in Fjaorargljufur, bracht ons al een stukake dichter bij jet IJsland dat Jules Verne in gedachten gehad moet hebben toen hij zijn boekskes schreef. Nu zitten we hier te chillen op onze porch met een koud Gulleke te wachten op onze noen die Motje Cyn voor ons aan het maken is. Kortom...een heerlijk dagje in een heerlijk land met heerlijk gezelschap!